Pengar på vift!!

När jag sålde min bil i somras så hade jag ju betalat in avgiften för Besiktningen redan och eftersom jag sålde bilen innan besiktningstiden så skulle jag ju få tillbaka pengarna. Sagt och gjort så skickade dem hem ett utbetalningskort till mig på 300 kr.
Kruxet var för att få ut så mkt av pengarna som möjligt så kunde man hämta ut det på Pressbyrån eller en 7-elevenbutik. När vi var i Sthlm så passa jag på att gå in i en sån butik men killen bakom kassan hade inte lärt sig hur man gjorde så han bad mig gå till en annan butik. Sen så glömde jag bort det där och vips så var det augusti och jag kom att tänka på pengarna igen och stanna till på Pressbyrån i Gävle och skulle ta ut pengarna. Då får jag se att sista datumet för att hämta ut pengarna har gått ut!!!!
Jaha typiskt!!!
Trodde ju det var kört så jag sura lite och sen var det ju bara att glömma o gå vidare.
Tills igår!!!
Då min kära syster läst på en sida att har datumet gått ut så kunde man kontakta dem som skickat ut pengarna och be dem skicka en ny.
Så det gjorde jag nyss och det var inga problem sa han i andra ändan av luren. Så inom 10 bankdagar skulle jag ha en ny avi sa han....  :-)

Sånt är roligt!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh va gött!! Bättre att pengarna kommer till nytta en att går tillbaka till besiktningen som inte ens förtjänat dom :)

2007-10-24 @ 10:04:23
Postat av: Mia

Om du går in på banken så sätter dom in hela summan på ditt konto, så slipper man betala en avgift för att få ut sina egna pengar. Vilket posten sjukt nog tar ut. Så slipper du åka in till Gävle.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback