Lite oro..

Ja så kör vi en repris från förr förra natten. Vakna till strax före 4 och kunde inte somna om. Så här sitter jag nu 5:30 och bloggar.
Lika bra att kliva upp har jag märkt och gå och lägga sig igen efter en timme eller så uppe. Större chans att somna om då än att ligga och vrida sig i flera timmar.

I onsdags så var jag ju på massage på Karisma Spa. Hade ju fått ett Må-Bra-paket av svärmor och med det innebar det rygg/nackmassage, ansiktsbehandling och handmassage. Sen hade jag även fri tillgång till poolen och bastun och sånt.
Massagen var underbar!!! Jag fick ligga på sidan på britsen och sedan vända mig på andra när jag fick massage på ryggen. Det gick jättebra. Var så ljuvligt att jag nästan somna under den timmen jag vart ompysslad. Lovely!!
Precis vad jag behövde. Slappna av ordentligt.
Efter behandlingarna la jag mig i en solstol och relaxade med frukt, vatten och en vitamindrink. Mums!!
Efter 2 timmar åkte jag därifrån som en ny människa.. *ler*

Sandra o Patrik kom förbi en sväng på kvällen och vi myste med årets första glögg, lussebullar och pepparkakor.
Vi spelade en omgång Buzz dessutom innan fotbollen började på tvn.
S o P åkte hem till sig då stackars S skulle upp och jobba kl halv tre på natten.
Idag sticker dem till Thailand förresten dem lyllosarna!!!!

Jag gick och la mig ganska tidigt då jag hade lite huvudvärk och sov gott hela natten. Vaknade dock med huvudvärk igår morse och sen tillbringade jag mesta delen av dagen i soffan i liggläge. Kände mig inte alls nå piggelin igår.
Så vart jag ju lite orolig också då huvudvärken inte vela släppa och det är ju ett tecken på havandeskapsförgiftning bla. Min BM sa ju åt mig att fick jag huvudvärk skulle jag kontakta förlossningen.
Men jag lät dagen gå och vela se om det släppte.
Men det gjorde den inte. Så strax före 18 ringde jag förlossningen och berätta som det var. Och sa att jag var osäker på om det är en förkylning på väg eller så. Men hon förstod min oro och tyckte inte alls att det var dumt att jag ringde.
Hon tyckte att jag skulle ta 2 alvedon och lägga mig och vila och se om det släppte och om det inte gjorde det så skulle jag höra av mig igen. Så fråga hon om jag känt barnet röra sig under dagen. Och igår reflekterade jag över att bebisen var så lugn och att jag knappt känt Bebben på hela dagen. Så när hon sa sådär vart jag ju orolig. Jag sa att jag känt bebisen men inte mer än 3 ggr max och klockan var ju ändå 18.
Hon sa åt mig att lägga mig och vila och se om jag kände Bebben röra sig därinne.
Sagt och gjort, kröp ner i soffan igen med 2 alvedon. Bebben gav sig inte till känna, så jag buffade lite på den och la mig på sidan hit och dit och tillsut så vakna väl den där lilla stackaren därinne av mammans brutala uppväckning. Pust!!
Men sen kan jag lova att det var liv i magen hela kvällen lång. Så där fick jag allt tebax!!!
Otäckt när det blir sådär och Bebben är så lugn. Man vill ju ha bekräftelse på att allt är bra liksom.
Men jag tror bestämt att vi kommer att få en kvällspigg bebis för det är ofta den är som mest aktiv då. :-)

Idag händer väl inte så värst mkt för min del. Ev så skulle Anna komma förbi en sväng före jobbet. Var länge sen nu vi sågs. Men annars blir det bara en till ta det lugnt dag.
Ska försöka mig på att plocka fram grejjer jag vill ha med till förlossningen och BB och börja packa den där väskan nångång. Man vet ju aldrig som sagt när det kan vara dax.
20 dagar kvar idag till BF....




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tänkte titta förbi vid en 11-11:30 nångång om det går bra? Vill inte ringa nu ifall du lyckades somna om och sover =) Ser väl om du går online på msn sen. Kram!

Postat av: Linda

Men va besvärligt o vakna så tidigt, lider med dig o vet hur du har det. :S

Ingen mer huvudvärk nu!! Lika bra o ringa o rådfråga en gång för mycket än en gång för lite också! :) Jag skulle ringt för minsta lilla sak, ha ha!

2007-11-23 @ 15:53:36
Postat av: Anna

Tack så mycket själv för både sällskap å mat idag :). Upptäckte va ja saknat å bara sitta å prata med dig!! Får se till att träffas snart igen =)

Det gick faktiskt smidigt å jobba idag å nu ska jag rota i min godispåse jag köpte när jag slutat..hihi!

2007-11-23 @ 22:14:24
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback