Hemma från jobbet

Ja så är man hemma från jobbet pga ryggen.
I tisdags när jag skulle jobba kväll så fick jag så vansinnigt ont och det molade hela tiden och var på väg att krampa titt som tätt. Men jag tänkte att jag biter ihop och jobbar på.
Men sur och tvär och med vääääldigt kort stubin. Usch vad det tär på en att gå med värk.
Och inga värktabletter hjälpte. Så jag började tänka över hur jag skulle göra med onsdagen om jag skulle jobba eller ej.
Efter många OM och MEN så bestämde jag mig tillslut. Så när kl var 19 så sjukskrev jag mig och gick hem.
Kände väldigt dåligt samvete mot A-B som fick vara själv där på slutet men som tur var hade vi lagt dem flesta och den vi är två på. Sjuksköterskan sa att hon skulle hjälpa henne om det behövdes.
Så det kändes väldigt skönt att gå hem och veta att ansträngningarna var slut.

Jag blir så grymt stel i nedre delen av ryggen och får jätteproblem med att sträcka ut mig i sängen. Men ofta efter ett tag så släpper det. Kunde iaf somna skönt sen.
Vaknade tidigt med Mattias och klev upp och känd emig mycket bättre men långt ifrån bra.
Men under morgonen/förmiddagens lopp kom så smärtan mer o mer.

Fick en tid hos läkaren kl 11 och där undersöktes jag på ungefär samma vis som hos sjukgymnasten fats en kortare variant.
Han konstaterade att det var SI-leden som spökar och muskulaturen i bäckenet.
Fick en remiss till sjukgymnasten och ordination på intagande av smärtstillande tabletter.
Så nu får vi se vad som händer härnäst. Väntar på att sjukgymnasten ska ringa mig.

Är extra öm just nu bara för att läkaren var där och slet och trök igår.
Så trist att bara gå hemma också när man känner sig "frisk", men jag vill ju bra nångång också!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skruttfia!! Men man måste lyssna på kroppen, jobbigt o gå o ha ont sådär och inga tabletter hjälper :(

2007-03-08 @ 12:41:12
Postat av: Thomasolea

I love this site! great site and great webmaster . Thank you bye


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback