upp o ner ibland

Det är inte bara en dans på rosor att vara gravid. Just nu känner jag mig så blä`ig som man bara kan.
Jag blir avundsjuk på M som kan ut och roa sig hur han vill och själv sitter man här och känner sig ful och tjock och väldigt oattraktiv och kan knappt ha nå fint på sig som sitter någelunda bra.
Men vem har sagt att det ska vara lätt att vara gravid då med alla hormoner som far runt precis där dem inte ska va.
Nu får ingen tro att jag inte är glad för att jag är gravid för det är jag absolut. Jag är överlycklig!! Men en del känslor poppar upp vare sig man vill det eller ej.
Är väl lite extra jobbigt nu när det är midsommar och allt och de flesta jag känner är ute och har roligt och jag sitter hemma.

Tror inte nån riktigt kan förstå till 100 % om man inte varit gravid själv vad för tokiga saker som kan dyka upp i huvudet på en.
Pratade iaf mycket med J på jobbet idag om tankar man har och så och hon sa att hon kände exakt samma saker när hon var gravid och att hon då skämdes för att hon fick sånna tankar. Känns ju iaf skönt att man inte är ensam om att känna sånt. Kanske man inte är tokig trots allt.. ;-)
Ja och nu känns det lite skönare efter att fått skrivit av mig litegranna.

Nu ska jag och min älskade mage ta och inta soffläge och mumsa lite gotta innan det blir Bedtime-story för oss.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kram!

2007-06-23 @ 22:03:41
Postat av: Mia

Du ska absolut inte ha dåligt samvete! Alla har nog dom där känslorna!! Tycker bara det är sunt att du kan stå för dom. Det gör nog att det kommer kännas lättare. Andra pratar nog inte om det för man tror att det ska missuppfattas. Man är ju lycklig över det som händer inne i magen, är bara alla hormoner och känslor som spökar och då är det inte lätt.

Postat av: anki.

Nä dåligt samvete ska man inte ha!! Hormonerna gör precis vad de vill med en...och det fortsätter så efter också måste jag ju säga!

2007-06-29 @ 22:55:49
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Rayanmathilda

Good people of togo i was here ok.

2010-02-26 @ 12:53:08
URL: http://rayanmathilda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback