Grav vecka 18

Vecka 18

Bebis - Bebisen är 12.5-14 cm mellan stjärt och huvud, den väger ca 150 g. 50 g mer än förra veckan. Bebisen kan rynka på pannan och göra grimaser. En del basreflexer börjar utvecklas nu, sugreflexen och ?hon? vänder ryggen till om magen utsätts för ljus. Hjärnans första kritiska stadium är nu över.

Du ? Nu är det dags för ultraljud. Det görs omkring vecka 17-18. Vikten har ökats till mellan 4 och 6 kg, men det är bara början. Ät rätt så behöver du inte oroa dig för onödiga kilon. Du kanske börjar få ryggbesvär, blir täppt i näsan eller svårt att röra dig som du vill. Det börjar kännas att du är med barn.

Ultraljudet får vi vänta på i 10 dagar till. Lååååångt!!!
Täppthet i näsan har jag känt av i flera veckor. Konstigt att det blir så. ???
Nått jag ofta fått på senaste tiden är sendrag i vaderna.. Tydligen också nått man kan få som gravid. Haha!!
Kanske bebis vill ge sig till känna denna vecka?? *hoppas*


Kommentarer
Postat av: Linda

10 dagar går snabbt!! Hoppas jag! :D
Idag köpte jag faktiskt lite kläder till bebben <3 Hoppas bara du inte köpt samma sak, nåt på Kappahl iaf!

2007-07-10 @ 18:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback