Summering av graviditeten med "Rackartussen"

Ja så är det idag 10 dagar kvar tills beräknad Bebisankomst.
Jisses!!

Är många tankar som far i huvve lär jag säga. För mig får bebisen gärna stanna lite till i magen. Fast å andra sidan vill jag ju inge hellre än att ha den här och nu. *ler*

Tycker att graviditeten har gått väldigt bra överlag.
Illamåendet i början har man ju nästan förträngt nu. *ler*
Inte så många känslostormar har det varit heller. Jo en del har det vart självklart men inte som man hört att vissa kan få. Älsklingen tycker att min graviditet har gått väldigt smärtfritt på det området iaf. *ler*
Fast väldigt gråtmild till både det ena än det andra har jag allt varit och är fortfarande. Hihi!!!

Sen har jag haft en ganska otugn graviditet trots mina +21 kg extra lär jag faktiskt säga.
Fast visst känner jag i både knäna och fötterna att jag är tung nu.
Sen sväller jag ju lite om benen och fötterna och står jag still för länge får jag sockerdricka i fötterna. Haha!!
Och torka ben och fötter efter dusch är ett företag i sig det med denna mage. :-)
För att inte tala om avstånsbedömning när man går runt hörn ibland och så med denna mage. Ofta man stöter i med magen både här och där.

Mitt onda under vid höger revben kommer jag inte att sakna iaf. Vette tusan vad bebben håller på med ibland.
Kissandet på nätterna har vart helt acceptabelt för min del. men det som varit lite jobbigt är att jag inte kunnat somnat om ibland och då legat vaken i flera timmar.
Att hitta en skön ställning att sova i på nätterna har inte varit några problem förrens nu faktiskt.
Och halsbrännan!!! Sånt borde förbjudas!!!

Ja detta var mycket gnällande lär jag säga. Men bara så ni vet så ÄLSKAR jag att vara gravid och kommer att sakna min mage trots allt... :-D



Får se om jag får äran nån mer gång här i livet att få vara med om denna underbara resa igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag kan tänka mig att det är delade känslor, återstår o se om de blir några fler resor framöver *ler*

2007-12-03 @ 12:46:19
Postat av: Nathers

Nej nu är det verkligen inte lång tid kvar.. *le* Snart blir du mamma. Helt sjukt vad fort det har gått!

2007-12-03 @ 14:12:18
Postat av: Jenny

Ja visst är det helt underbart att vara gravid! :D Det är verkligen värt de krämper man har!

Postat av: Tess

inte långt kvar för dig, lycka till!
e lite avis på dig som får va med om en förlossning, det e verkligen något underbart :) snart har du din lille/a hos dig!
:)

2007-12-03 @ 21:36:55
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: M

Du har varit helt fantastisk under denna graviditet Tina!

2007-12-04 @ 13:47:10
URL: http://jack71.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback