Så var Julen förbi

Så var Julen snart förbi. Och livet härhemma går mestadels ut på att se till att våran Lilleman är nöjd och belåten. Tyvärr har han haft en del trubbel med sin mage och sånt är inte roligt när man är bebis inte. Nu får han minifom-droppar för att motverka så mkt gasbildning. Är så jobbigt att se när ens lilla har ont i magen och man inget kan göra. Vi vyssjar/tröstar han och masserar magen så gott vi kan.

Natten till julafton sov han inte mkt våran darling och inte natten efter heller. Men i natt har han sovit hyfsat bra faktiskt, kanske för att han hade en jobbig dag hela dagen igår Lilleman.
Idag har han mestadels sovit och varit nöjd. Så idag var vi iväg på en liten utflykt. Vi var ut till Årsunda och tände ljus på Annikas grav och sen till Kungsgården och tände ljus på Max Farfars grav.

Så vad hände på Julafton då??
Jo.. Vid lunchtid så kom Mattias mamma och Brorsa med familj och vi fikade lite och delade ut julklappar.
Sen vid en 16 kom min mamma, syster med man och syster och bror. Med sig hade dem julemat som mamma ställde sig och värmde klart. Mattias mamma var med oss härhemma på kvällen också.
Maten var jättegod som vanligt och proppmätt vart man. Sen vankades det Ris á la malta. Och efter det Julklappsutdelning.

Jag kanske inte behöver nämna att Max julklappshög var störst?? *ler*
Han fick iaf jättemkt fina julklappar!!! Bla barnvagnsskylt, min-första-bok, lekgym, leksaksclown, Nike-skor, döskallefilt och döskallenappflaska, jättefina bodysar, pyjamas, pengar, dörrskylt, taklampa, bordslampa m.m

Jag och M fick också en massa braiga saker!! Bla pengar, presentkort, hårfön, stavmixer, kandelaber, fotoalbum, duschcremes-set  m.m

Men nu är julen som sagt slut och det är ett helt år tills nästa. Och då har vi en Max som kanske förstår lite mer av julen.. *ler*

Nu ska jag gå in och mysa med grabbarna i soffan!!!

image236


Kommentarer
Postat av: Anna

Va härligt att läsa att ni haft en bra jul! (förutom Max magont då förstås)

Kram på er!!!
Han är ju bara föör söt Maxen *ler*

Postat av: Linda

Tack för julaftonseftermiddagen o kvällen! Trodde inte mina ögon när vi hoppat in i bilen för att köra hem familjemedlemmarna när jag såg på klockan! Jisses! Klockan gick ju tokfort, hoppas vi inte var alltför tråkiga o klängde fast hos er för länge bara i era ögon *skrattar*

Kram kram!!

2007-12-27 @ 10:04:55
Postat av: Patricktiril

thank-you for the good and valuable information on your site

2009-04-08 @ 11:36:26
URL: http://patricktiril.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback