2 veckor idag

Ja idag blir våran lillkille 2 veckor... Snacka om att tiden går fort!!!
Och han växer så det knakar. Idag var vi och vägde och mätte han igen.
Hela 4540 gram och 56 cm lång är han nu. Våran lilla Älskling!!!!

Igår var vi iväg en sväng till Onoff och den utflykten gick bara bra.
Så idag har vi vart upp på stan en sväng och var in och lämna tillbaka en lampa som Max fick i julklapp. Max vakna i vagnen och vart lessen, men jag provade med nappen och faktiskt så tog han den!!! Han har inte velat haft den förut. Men just då dög den iaf. Så vi strosade runt på stan och njöt av livet som småbarnsföräldrar. :-)

Idag har vi haft besök av Sandra och Patric och Max fick en sån fin dress av dem. Tackar!
Mamma hade vart förbi här idag när vi inte var hemma och lämnade en present till Max. En jättefin stor och mjuk filt med Nalle Puh. Den kommer bli mysig att ha sen när golvet blir mer populärt att leka på. :-)

Idag skickade vi även in namnanmälan på Max och han ska få heta Max Mille Olsson, Mille efter hans farfar som tyvärr inte finns med oss längre. Så det känns som ett självklart val att han ska få heta efter farfar sin när han hade ett så fint namn.. :-)

Nu ska jag ta och passa på att lägga mig och vila lite i soffan medans Max sover.

Kommentarer
Postat av: Mlain

Oj va han han blivit stor jag som tyckte Hugo va stor ca3900 vid 2v. Men det är bra det att han äter och växer då mår dom bra.
kram på er!!! villl snussssa nuuu.....

2007-12-29 @ 13:26:47
Postat av: Tina

Malin// Ja han växer så det knakar.. *ler*
Ja imorgon så ska du få snusa på bebis.. :-)

Postat av: Linda

What?! ½ kg sen dagarna innan julafton?! Jisses, mosters gobit hinner väl växa en decimeter o gått upp 5 kg i den här farten tills vi syns igen ;)

2007-12-29 @ 18:35:32
Postat av: Majsan

Hej!

Jag har använt både minifom och Sempers magdroppar. Minifom tyckte jag inte gav någon effekt... mest jobbigt att behöva ge innan varje mål. Sen köpte jag Sempers. Dyra, men du ger ju bara en gång om dagen. Och jag tycker det har lugnat hans mage. Nu har han inte alls samma trubbel som innan! =) Lycka till!

2007-12-29 @ 21:52:52
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: Majsan

Svar: Jag slutade med minifomdropparna bara. Och sen gav jag Sempers istället. Jag ger på morgonen. Ihop med AD-droppar.

Har läst lite i din blogg nu =) söt liten kille!! Dock verkar det som om han har något värre magknip än Vilgot... Hoppas det funkar ändå!!

2007-12-30 @ 12:28:47
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: Tomyvonne

interesting site! cool design! To the author respect and honour! :-)

2010-01-22 @ 13:15:02
URL: http://tomyvonne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback