Imorgon smäller det...

Ja så var det ledigt i helgen. Skönt!!
Idag har vart en ganska tuff dag på jobbet. Vi var bara två idag och dessutom fick jag jobba med en vikarie som aldrig vart på våningen och dessutom började jag inte förrens kl 8 och hon stackarn började kl 7. Så när jag kom var all medicin kvar att ge och alla pensionärer låg. Pust!!
Så fast jag säger att jag inte ska stressa så blir det ju så automatiskt när  pensionärerna vill upp och ha frukost och diverse andra "krav".
Men det gick bra ändå och dem kom upp i hyfsad tid och så.
Men jag kan inte låta bli att tycka det är dåligt att sätta in en helt ovan person sådär på öppning och så. Man kan ju skrämma iväg vikarierna på det viset. Överlag har det vart svårt i sommar att få in vikarier tydligen och det är ju inte heller så bra för den personal som är kvar..... Men visst man kan inte hjälpa att ordinarie personal går o blir sjuk också men lite förråd lär man ju ändå ha på nå vis av vikarier. Jaja nog klagat om detta nu, men jag lär bara skriva av mig för det blir ju lite extra tugnt för en gravid som mig....

Sitter här i slingmössa på huvve och väntar på att medlet ska verka klart. Ska försöka bli fin i håret tills imorgon då min älskade syster ska gifta sig... :-)
Undrar om det är nå nervöst därhemma i lägenheten i Avesta hos det blivande paret Eriksson???... Hihi!!!

Idag har det vart lilla julafton härhemma för en viss person. ;-) Nya digitalboxen har kommit, en sån som man kan spela in på. Men som vanligt så är det alltid nått som strular och tur är väl att jag har en tålmodig man härhemma som löser det mesta sånt där tekniskt....

Näe nu ska jag gå och kolla mig i spegeln här...
Natti natt!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha nää, det är lugna gatan här! De kommer väl när man vaknar... då kommer alltihopa som en våg över oss ;)
Syns om några timmar, nu blir det skönhetssömn! ;)

2007-08-25 @ 00:27:47
Postat av: Birgereline

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback