Möhippa på hög nivå

Oj vilken kväll det vart igår!!!
Det där som har varit lite hemligt ett tag här var nämligen en möhippa för H. och den vart såååå lyckad.

Vi som var med var 3 av H:s kompisar från Sandviken L o J o S, sen var det H:s brorsas tjej A och jag o J.
Vi samlades i H:s bostadsområde fast lite längre bort. Där gick vi igenom kvällen så att allt klaffade.
Sen började vi vår färd mot radhuset. Där travade vi in i huset och hittade H på baksidan där hon stod o hängde tvätt. *ler* 
H vart riktigt chockad o överaskad och undrade vad som skulle hända nu.. hihi!!!
På med fina kläder som bestod av en ful klänningsliknande overall med ben och över det en stickad väst och på med ett par superhöga platåskor.
Och som pricken över I:et så fick hon på sig en stor fluffig svart afro-peruk. 
Och självklart en slöja med tiara på det... =) och en skylt fick hon också på ryggen. Där det stod -Ett nyp i baken nu 5 kr. ord pris 15 kr.
H vart mkt tjusig och klädde väldigt bra i sin nya utstyrsel.
Beställde taxi och sen börja vi vår färd mot Boulogern.
Där satt vi oss vid ett par bord som fanns där och började festen..
Sen var det dax för lite lekar. Hoppa säck var den första leken, sen vart det kanadensisk julafton och sen lekte vi Pennan i flaskan. Och det var Sandviken mot Gävle och tyvärr så vann ju Sandviken med 2-1.

När H skulle på toaletten, vilket för den delen inte var det lättaste så fick hon av med alla kläder.. så lite sjåigt hade hon allt..
Ja men iaf så när hon gick förbi mingolfen så började hon sälja lite nyp i baken till folk. och bla till en kille som var där med sin tjej. Tjejjen sa lite skämtsamt att killen kunde få en klubba i huvve om han vela och det bästa av allt var nog när killen bad tjejjen om pengar till nypet. Då hörde man henne säga - Ska jag betala för att du ska nypa andra tjejjer i rumpan?  haha

H fick ju lite uppdrag hon också och dem skötte hon med stort beröm.
På det första kuvertet hon fick stod det  "Vad finns innanför byxan?" och inuti var då uppdraget  "Klipp av 10 st tvättrådslappar från olika killars kalsonger".
H klöpp hejvilt med saxen och killarna var inte sena med att stå till tjänst.. *ler*

Sen fick hon ett uppdrag när vi lämna Boulogern och på det kuvertet stod det  "Behövs det regnskydd ikväll?" och inuti låg uppdragslappen "Sälj alla kondomer för 10 kr styck"
Och sålde det gjorde hon allt. Det bästa var nog när hon sålde en kondom till ett gammalt par.

Väl nere på stan så gick vi till Tant Grön och där fick H sitt tredje uppdragskuvert. "Röstövning tack" och inuti stod det  "Sjung en låt med en trubadur/karaoke". Och H var inte sen med att påbörja sitt uppdrag. Hon knatade upp med bestämda steg till trubaduren och sjöng med han. "Jag ljuger så bra" vart låten och H var riktigt duktig på att sjunga och fick mycket beröm av alla som var där. =) Ja för se sjunga det älskar hon att göra.. och stå på sen överhuvudtaget.. =)
 
Sen så styrde vi våra steg mot Heartbreak där bandet Ebba Gold spelade... och shit vilket drag det var då dem spelade.. Jag hamna längst fram o röjjde järnet. Jag som bara älskar Ebba Grön o Imperiet låtar...
Och H röjjde där hon också såklart...

Sista uppdraget. På kuvertet stod det  "En stor stark" och inuti det var lappen där det stod "Sjung en låt med en dörrvakt" Men se det lär jag ju säga att dörrvakterna dem var svårflörtade dem.. hehe..
På HB var det två till möhippor.. det är visst populärt att gifta sig.. =)
Men H var helt klart snyggast..

När klockan var närmare 2 så tackade alla för sig och styrde sina steg hemåt.
Och H tackade tusen ggr för en underbart lyckad kväll. Var sååå kul att se henne sådär glad o lycklig.
Det vart många pussar o kramar innan jag styrde mina steg hemåt efter en superlyckad kväll..

Och nu ser jag framemot bröllopet som kommer att bli jättevackert och mitt öga kommer inte att va torrt...

Nu ska jag skynda lite här för M kommer snart och hämtar upp mig så ska vi åka o bada sen..





Kommentarer
Postat av: Anna

Men vilken lyckad kväll! Det låter helt underbart och jag förstår att H blev glad över allt planerande ni gjort enbart för henne och för att göra henne lycklig!! Bra jobbat! Ha det så skönt på stranden idag =)

2006-07-16 @ 12:17:54
Postat av: Linda

Vilken härlig möhippa! Tänk så fina vänner hon har som hittar på bus för henne *ler* Plaska lugnt, antagligen har du redan simmat klart *fniss*

2006-07-16 @ 23:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback