Ont i magen

Idag börja dagen inge bra. Vaknade vid 9:45 av väckarklockan o klev upp. Fick då fruktansvärt ont i magen på höger sida lite längre ner. Blindtarmen var det första som slog mig. Men den smärtan borde kännas annorlunda. Det var liksom på en punkt bara som det gjorde väldigt ont o molade hemskt.
Bestämde mig för att ringa sjukvårdsupplysningen. Fick prata med en jättegullig sjuksköterska som verkligen tog mig på allvar. Tack!!
Hon kunde inte direkt säga vad det kunde vara, då magsmärtor är så svåra att just säga vad det kan vara.
Hon frågade lite undrande om det kunde vara ägglossning och då slog det mig att det var det ju säkerligen. Kunde väl för all del aldrig tro att det kunde kännas så här mycket.. Hon ringde iaf upp Hälsocentralen åt mig och dem ringde i sin tur upp mig. Sköterskan där vela att vi skulle avvakta lite till eftermiddagen eftersom jag inte hade akuta smärtor. Så dem ringde upp mig sen igen och då hade det värsta gått över. Känner mig fortfarande lite öm men just molvärken är borta. Ja det var lite skrämmande där ett tag då man fick tusen tankar om vad det kunde vara.
Men förhoppningsvis så är det ägglossning, vilket också är jättepositivt för mig då min kropp kommit igång ordentligt nu efter p-sprutan isåfall.. =)
Åkte hem till Anna och sällskapade henne lite och fick pannkaka.. Mums!!
Sen åket vi till Owe Jansson och ut till Dollarstore o kika o shoppa. Köpte ett par nya gardiner til köket. ett par helt mörkblåa. 50 kr för två panellängder. Det är billigt!!
Nu har jag precis ätit lite och ska åka till Mattias och sova där.. ska bli så skönt att få somna intill han o vakna upp med han.. Det tycker jag om!!  =)

Imorgon är det syskonträff.. Hela ligan!! <3 <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Fy va du fyndar! :) Jag måste dock köpa tyg o sy själv, för vi har så konstiga mått :S

2006-08-03 @ 09:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback